Keskustelu

MietiskelijäRukousapua! Onko siitä apua?26.6.2009 22.13
Auttaako se kun kertoo tänne ongelmiaan ja pyytää rukousapua? Itse tarvitsen voimia paljon tulevina kuukausina. Haluaisin rukousapua siihen, että Jumala auttaisi minua nyt tekemään oikean ratkaisun itseni ja lasteni kannalta, mikä olisi myös vanhempieni kannalta paras.
Toivoisin löytäväni hyviä ja luotettavia ystäviä, miehen elämänkumppaniksi. Voiko eronnut nainen mielestänne löytää uuden parisuhteen. Onko siihen lupaa?

Valma-Re: Rukousapua! Onko siitä apua?26.6.2009 22.59
Hei Mietiskelijä!
Raamattu kertoo paljon siitä, miten tärkeä on henkilökohtainen rukousyhteys Jumalaan. Raamatussa on myös paljon esimerkkejä siitä, että useat ihmiset rukoilivat saman asian puolesta. Silloin ns. kannamme ko. ihmistä Jumalan alttarin eteen.
Välillä emme itse jaksa rukoilla lainkaan ja silloin Sanan mukaan, Pyhä Henki rukoilee puolestamme.

Me Valmalaiset olemme esirukoilijoita, joka tarkoittaa sitä, että Jumala on asettanut meidät tähän tehtävään rukoilla eri ihmisten pelastuksen ja asioiden puolesta. Sivuillani käy myös paljon ns. "hiljaisia kävijöitä", jotka ottavat rukousaiheita myös kantaakseen. Tämä tarkoittaa sitä, että et ole yksin rukoustesi kanssa.
Joskus kun on ollut hyvin vaikea elämän aika, niin olen kokenut, että on rukoilijoita tulena, jotka kantavat Isän eteen. Siitä on saanut voimaa jaksamaan.

Jättämäsi rukousaiheet eivät ole mahdottomia Jumalalle. Otamme ne rukoiltavaksi Isälle, mutta sinun on myös itse otettava vastuu rukouselämästäsi. Tämä tarkoittaa, että sinun itsesikin tulee rukoilla eikä vain odottaa, että muut "hoitavat homman".
Kyllä, Jumala on auttanut ihmisiä, jotka ovat rukousaiheita Valman sivuille jättäneet. Osa on palannut kertomaankin tänne sivuille Jumalan ihmeellisistä teoista.
Sinä voit pyytää Herralta puolisoa, vaikka olet eronnut. Sinun tulee alistua Jumalan tahtoo ja hyljätä synti. Siis kaikki se, mitä koet vääräksi ja tiedät olevan Jumalan Sanan (Raamatun) vastaista. Se ei ole helppoa, mutta Jumala auttaa siinäkin, jos vain tahdot.

Hyvä Mietiskeljä, viestisi on hyvin laaja, eikä sitä pysty avaamaan "kertaheitolla". Lue Valman sivujen valikoista pelastuksesta, todistuksista ja Herran ihmeistä. Myös "Valma rukouksessa" olevasta otsikosta voit ammentaa tietoa rukouksesta, pelastuksesta ja elävästä Jumalasta.
Valmalaiset ja minä, olemme kokeneet monenlaisia ihmeitä, apua, turvaa ja rukousvastauksia Jumalalta, joista kirjoitamme näillä sivuille.
Nämä sivutkin on tehty rukousvastauksena ja olemmekin vain Jumalan maanpäällisiä "apureita" näillä sivuilla.
Mietiskelijä, pysähdy tänään rukoilemaan Isän Jumalan eteen ja vuodata hänelle sydämesi kokonaan. Hän kyllä kuulee jos sydämesi on vilpitön. Me rukoilemme, että Jeesus vastaa sinulle tahtonsa mukaan. Mutta jostain on aloitettava; et ole yksin, olemme kanssasi ja ennenkaikkea Jeesus on heti vierelläsi, kun Häntä kutsut.

Palaathan kertomaan meille, kuinka Jumala muutti lastesi ja sinun elämän.

Jeesus Kristus sinua, lapsiasi ja koko perhekuntaasi siunatkoon. Kuulkoon Hän sinun avunpyyntösi.

Jos tahdot tietää enemmän uskosta, pelastukseta tai Jeesuksesta, siitä keitä olemme, miten toimimme tms. kirjoita rohkeasti sivuille. Me vastaamme sen mukaan mitä meille ymmärrystä on annettu.

Jää Isän kädelle, tulkoon rukouksesi Hänelle tiettäväksi.

MietiskelijäKiitos!27.6.2009 11.00
Kiitos vastauksestasi. Rukoilen lähes joka päivä ja luen raamattua melkeinpä joka ilta. On ollut ajanjaksoja jolloin nämä asiat ovat olleet vähemmän tärkeitä. Kulunut viimeinen vuosi on koetellut minua kovasti, mutta myös puhutellut. Tuntuu että nyt vasta, kun olen lähellä 40 v, olen päässyt oikeasti lähelle Jumalaa, ymmärtänyt tuskan kautta Jeesuksen kuoleman ristillä ihmisten syntien tähden. Olen siitä nöyrästi ikikiitollinen, ja tietyllä tapaa nöyryys ja rauha vallannut sydämmen. Kuitenkin ajoittain pieni epäilys valtaa, että kelpaankohan Jumalalle.
Minulla on lestaadiolaistausta lapsuudesta omassa perheessäni. Kristilliset asiat tärkeitä koko perheelleni, mutta hakemisen tasolla useammalla.

Palaan kyllä mielelläni kertomaan teille, miten Jumala elämääni ohjaa/ohjasi.

Kiitos vielä vastauksesi! Hyvää kesäpäivää ja Jumalan siunusta teille.

KiitosRe: Rukousapua! Onko siitä apua?4.7.2009 0.14
Minulla myös on ollut paljon kysymyksiä ja rukouspyyntöjä tänne, koska koen että en itse osaa rukoilla oikealla tavalla. Rukoilen silti. Tai höpötän Elämän Voimalle.

Minulla ei ole "oikeaa uskoa", vaikka/koska isovanhempien kautta olen ollut lestadiolaisen uskon kanssa tekemisissä. Elämä, ilo, tanssi (vaikka vain ilona elämästä ja kehosta) ym. tuntui olevan synti heille. Jokaisen uuden lapsen olisi ollut parempi kuolla kuin syntyä tähän pahaan maailmaan, raa'asti karrikoituna.

Olen saanut apua muiden rukouksista. Tai siitä, että uskon rukousten auttavan.

Minulla on uskova ystävä, joka rukoilee puolestani. Kerran hän näki unen, jossa Jeesus käveli ihmisten keskellä, eikä ystäväni nähnyt häntä, kunnes osoitin ystävälleni, että katos, tuolla hän on, ihmisten keskellä.

Jeesuksen sanoma on meidän ihmisten keskellä, luulisin. Meissä. Ja luulen, että vahvasti uskovat saavat aikaan ihmeitä rukouksella.

RosithaRe: Rukousapua! Onko siitä apua?4.7.2009 15.57
Hei ystävä,

jäin miettimään muutamaa kysymystä lukiessani kirjoitustasi. Mitä on rukoileminen "oikealla tavalla"? Mitä on "oikea usko"?

Joskus me ihmiset ajattelemme näitä asioita liian vaikeasti. Luulemme, että meidän tulee uskoa tietyllä tavalla tai rukoilla tietyllä tavalla, että meidät taivaassa huomattaisiin. Asia ei todellakaan ole näin! Kun uskoo, että Jeesus Kristus on ristillä kuollut ja ylösnoussut Vapahtaja, se riittää. "Höpötyksesi Elämän Voimalle" on oikea rukous, silloin kun rukoilet Jeesusta. Jeesus on meidän keskellämme Pyhän Henkensä kautta. Yksikään uskova- vahva tai heikko- ei saa aikaan ihmeitä rukouksella. Sen ihmeen tekee Jumala. Hän kuulee meidän rukouksemme ja Hän myöskin vastaa tahtomallaan tavalla.

Ystäväsi uni tuntuu todelliselta. Kuulin joskus kertomuksen, jossa mies kohtasi laitapuolen kulkijan, joka pyysi häneltä vettä. Mies kieltäytyi, koska häntä inhotti pyytäjän olemus. Mutta mitä jos tuo pyytäjä olisikin ollut Jeesus? Olisiko tämä mies toiminut toisin, jos hän olisi tiennyt, että kyseessä on Jeesus? Itseäni ainakin tuo kertomus puhutteli melkoisesti.
?Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.? (Matt. 7:12)

Rukoilemme, että löytäisit ilon ja rauhan sydämeesi. Jumalan siunausta!

MietiskelijäKiitos4.7.2009 19.22
Minulla tuli ystäväsi unesta mieleen tavallinen ihminen. Omasta kokemuksesta, ihmiset jotka ns. uskovaisia, siis ollet näkyvästi ja pitkään uskon kanssa tekemisissä, esim. lestaadiolaiset ovat kokemukseni mukaan joskus "sokeita" niin sanotuille tavallisille ihmisille. Eivät aina näe nenäänsä pitemmälle. Vähän sama asia kuin lapsi joskus saa arjen keskellä, jotakin sanomalla oikealla hetkellä, aikuisen heräämään.
Eli tarkoitan, että Jeesus, Jumala, hengellisyys kuuluu kaikille tavallisille tallaajille, ken vain sitä tahtoo. Ei tarvitse kuulua lahkoihin yms. Raamattu ja oma sydän, missä puhuu Jumalan ääni, kun sitä vain tahtoo, pyytää ja ennenkaikkea uskoo kertoo mikä oikein ja väärin.
En tiedä ymmärrättekö. Vähän ehkä sekavaa tekstiä.

AnceligaRe: Rukousapua! Onko siitä apua?5.7.2009 1.13
Hei!

Todellakin usko kuuluu jokaiselle henkilökohtaisesti, sillä toisen ihmisen uskolla ei voi pelastua. Myöskään kuuluminen johonkin seurakuntaan tai kirkkoon ei pelasta, ellei ole henkilökohtaista uskoa. Jeesus Kristuksen veri vuoti ristillä joka ikisen ihmisen syntien tähden. Syntien anteeksianto ja pelastus on tarkoitettu kaikille ihmisille ja jokaisen pitää ottaa se tarjottu pelastuksen lahja henkilökohtaisesti vastaan. Mitään tekoja tai maksua ei tarvita, vain ottaa lahja vastaan. Mutta Jeesus ei tule kenenkään elämään väkisin, vaan ihmisen pitää itse pyytää Häntä elämäänsä ja pyytää syntejänsä anteeksi ja kun hän sen sydämestään tekee, Jeesus tulee sydämeen asumaan.

Jumala antaa meille ihmisille aikoja, jolloin uskonasiat kiinnostavat ja koskettavat ja sydän avautuu näille asioille. Jos ihminen ei silloin ota tätä tarjottua pelastuksen lahjaa vastaan, Kristuksen ristintyö jää turhaksi, eikä pelastusta voi tulla ihmiselle. Siksi on elintärkeää, että vastaamme Jeesukselle ?Kyllä?, kun Hän meitä kutsuu. Kun otamme Jeesuksen vastaan elämäämme, Hän antaa meille meidän syntimme anteeksi ja saamme rauhan sydämeemme.

Kun elämme uskossa, Jeesus on aina vierellämme ja auttaa ja opastaa meitä elämän kysymyksissä. Silloin emme ole koskaan yksin, vaikka fyysisesti olisimmekin yksin. Herralle voi puhua kaikki asiansa ja Hän auttaa ja lohduttaa meitä. Uskoville ei kuitenkaan ole luvattu helppoa tietä täällä maan päällä, vaan vastoinkäymisiä on jokaisella, mutta niissäkin Herra on meidän kanssamme. Kun meillä on Isä Jumala, Hänen Poikansa Jeesus Kristus ja Pyhä Henki turvanamme, niin meillä on kaikki, mitä tarvitsemme.


1 Joh. 3:18-24
Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

MietiskelijäRe: Rukousapua! Onko siitä apua?10.7.2009 14.57
Asiat ovat edenneet hyvään suuntaan ja ratkaisu on tehty. Rukouksiini on vastattu paremmin kuin osasin kuvitella. Olen siitä nöyrästi kiitollinen ja onnellinen!!
Kiitän Jeesusta, Jumalaa ja myös teitä jotka ovat puolestani rukoilleet!
Anteeksi kun en tarkemmin kerro mistä on kyse, mutta mielestäni se ei ole tarpeellista. Kiitos ja hyvät päivän jatkot kaikille!

Valma-Re: Rukousapua! Onko siitä apua?10.7.2009 16.49
Kiitetty olkoon Herran Jeesuksen nimi!

Jeesus sinua ja perhettäsi siunatkoon ja edelleen johdattakoon voitosta voittoon Hänen tahtonsa ja aikansa mukaan.

Totisesti Jeesus Kristus on Herra.

PoikaRe: Rukousapua! Onko siitä apua?18.4.2024 8.21
Kiitos Jeesus, Jeesuksen nimessä, Jeesus ilmesty tai sinun enkeli tai sinun enkelit, isälläni, äidilleni ja minulle. Paranemme täysin terveeksi. Talous- ja raha-asiamme tulevat täysin kuntoon. Sinun enkelit huoltavat ja korjaavat omaisuutemme täysin kuntoon ja puutteemme täydentävät ja suojelevat meitä ja meidän omaisuuttamme. Tässä tulee käymään tosi hyvin, Kiitos Jeesus, Aamen



Vastaa viestiketjuun

Otsikko:*
Viesti:*
Lähettäjä:*
Sähköpostiosoite:
Lähetä vastaukset sähköpostiini: